filmArche

Die erste selbstorganisierte Filmschule Europas

Werkstudierende*r (m/w/d) für das Format Goodbye Deutschland (20h/Woche)

Werkstudierende*r (m/w/d) für das Format Goodbye Deutschland (20h/Woche) 150 150 tim.kielkopf

Wir suchen ab sofort eine*n Werkstudierende*n (m/w/d) für das Format Goodbye Deutschland, die/der uns bei der Umsetzung unserer Produktion in den Bereichen Postproduktion und Redaktion unterstützt.

Folgende Aufgaben erwarten dich

  • Transkription von Interviews und situativem Drehmaterial
  • Erstellung von Herkunftsnachweisen und Pflege der Sendeliste
  • Unterstützung im Bereich Postproduktion (Ingest, Archivpflege, Formatieren von
    Speichermedien)
  • Zuarbeit und Unterstützung der Aufnahmeleitung und des Office Managements

Anforderungsprofil

  • Teamfähigkeit, hohes Maß an Engagement und Flexibilität
  • Zuverlässigkeit, Organisationstalent und Verantwortungsbewusstsein
  • Sicherer Umgang mit Microsoft Office (insbesondere Excel)
  • Technische Grundkenntnisse in AVID Media Composer
  • Verständnis für technische Zusammenhänge
  • Diskretion in Bezug auf Protagonist*innen und Drehinhalte

Wir bieten

  • Eigenverantwortliches Arbeiten in einem inspirierenden und agilen Team
  • Perspektive auf langfristige Zusammenarbeit und Raum für persönliche Weiterentwicklung
  • Flexible Arbeitszeiten nach Absprache (20h/Woche)
  • Ein modernes Office im Herzen von Berlin-Charlottenburg
  • Möglichkeit zum mobilen Arbeiten nach Absprache

Schwerbehinderte Bewerber*innen werden bei gleicher Eignung bevorzugt behandelt.

Kontaktinformationen
Für Rückfragen stehen wir dir gerne unter bewerbung@99pro.de oder 0341-4935750 zur Verfügung.

Über uns
Die 99pro media gmbh ist eine TV-Produktionsfirma unter dem Dach der RTL Deutschland GmbH mit Hauptsitz in Leipzig, einer Dependance in Berlin und derzeit ca. 125 fest angestellten Mitarbeiter*innen. Wir produzieren für private und öffentlich-rechtliche Sender sowie den Streamingdienst RTL+. Unser Credo heißt „Wir erzählen Menschen“. Und so entstehen täglich echte Geschichten von Bräuten, die ihr Hochzeitskleid suchen („Zwischen Tüll und Tränen“, VOX), Auswander*innen, die ein neues Leben beginnen wollen („Goodbye Deutschland“, VOX) und vielen anderen Protagonist*innen unserer Dokus und Reportagen (ZDF, ZDFinfo, VOX, Sat.1). ​Neu ist unsere True Crime-Abteilung, deren erste Produktion „Der Alptraummann“ erfolgreich im Frühjahr 2021 auf RTL+ (früher TVNOW) startete.

Audio Engineer

Audio Engineer 150 150 trébolpatricio

Video editor needed for post-production short film $

Bühnenbildner/in oder Szenenbildner/in für Independent Arthouse Film Projekt gesucht

Bühnenbildner/in oder Szenenbildner/in für Independent Arthouse Film Projekt gesucht 150 150 manureut

 

Wir suchen für ein Filmprojekt im Zeitraum 20.Juni bis 20.Juli 2022

In Berlin

Es sind 20 Drehtage geplant

Wir suchen leidenschaftliche Leute die Spaß am Film haben und gerne Ihren Lebenslauf mit einer zusätzliche Station, bei unserem Film Projekt, bereichern wollen.

Voraussetzung ist das unsere Unterstützung weiß was Sie als Bühnenbildner/in (Szenenbildner/in) zu tun hat weil Sie das studiert hat, selber als Szenenbildner/in assistiert hat oder bereits Szenenbildner/in ist.

Ab sofort oder ab 1.Juni 2022

Details folgen bei Kontakt

Info@olitainment.de

Filmschauspielerin (23-29J) sucht Abschlussfilme

Filmschauspielerin (23-29J) sucht Abschlussfilme 150 150 annemarie.waldeck

Ich bin erfahrene Filmschauspielerin (23-29J) und habe Lust mehr Kino zu drehen. Falls ihr noch die passende Besetzung für euren Abschlussfilm sucht ist hier ein Link zum Showreel: https://www.castingvideos.com/video/anne-marie-waldeck.html
Meldet euch gerne bei: annemarie.waldeck@gmail.com

Praktikum / First Steps Awards 2022

Praktikum / First Steps Awards 2022 150 150

Praktikumsangebot Deutsche Filmakademie Produktion
für ein 3-monatiges, studienbegleitendes Pflichtpraktikum
bei den First Steps Awards 2022

Tätigkeitsprofil:
Die Deutsche Filmakademie Produktion GmbH sucht für den Zeitraum von Juli bis einschließlich September
Eine:n Praktikanten:in (m/w/d) für die Produktion der First Steps Awards 2022

Das sind im Wesentlichen Ihre Aufgaben:
•     Mitarbeit an der Koordination der Verleihung der First Steps Awards am 26.09.2022  in Berlin
•     Unterstützung der Projektkoordinatorin bei der Durchführung von Produktionsabläufen
•     Mithilfe bei der Organisation von Dreharbeiten
•      Mithilfe bei der Erstellung von Tagesdispos, Stablisten etc.

Wir erwarten von Ihnen:
•      Kreativität, hohes Engagement undEigeninitiative
•     Sehr gerne erste Praktikumserfahrungen im Bereich Film- / Event-Produktion
•      kommunikative und organisatorische Kompetenzen
•     zeitliche Flexibilität (gelegentliche Abendveranstaltungen und an Wochenenden)
•      Textsicherheit

Das bieten wir Ihnen:

•     Mitarbeit bei der Ausrichtung des renommiertesten deutschen Film-Nachwuchspreises
•     Ein auf drei oder vier Monate befristetes Berufspraktikum mit einer  wöchentlichen Arbeitszeit von 40 Stunden
•     flexible Arbeitszeiten, Homeoffice in Absprache
•      einePraktikantenvergütung von 450 EUR/Monat
•      zeitliche Flexibilität
•      ein sehr nettes und zugewandtes Team
•     Chancengleichheit von Bewerber:innnen (m/w/d) ist für uns selbstverständlich

 

Wir möchten an dieser Stelle darauf hinweisen, dass wir BIPoC, LGTBQI* und Menschen mit Diskriminierungs- und Marginalisierungserfahrung besonders zu einer Bewerbung ermutigen möchten. Wir setzen uns für eine vielfältige Filmbranche ein und sind aktiv gegen Diskriminierung und Rassismus.

 

Über uns
Die Deutsche Filmakademie Produktion organisiert und produziert seit 2006 Veranstaltungen im Bereich Film. Als hundertprozentige Tochter der Deutschen Filmakademie zeichnet die Produktion für zahlreiche Projekte und Events der Filmakademie wie die festliche Gala des Deutschen Filmpreises verantwortlich. Darüber hinaus produziert die Deutsche Filmakademie Produktion die jährliche Verleihung des renommierten Nachwuchspreises FIRST STEPS Awards und organisiert in diesem Kontext Seminare und Versammlungen.
Als Tochter der Deutschen Filmakademie verfügt die Produktion über ein breites Netzwerk und langjährige Erfahrungen in der deutschen Filmbranche. Das Netzwerk spannt sich von Regisseuren und Produzenten über Förderer und Finanziers bis hin zu allen relevanten Dienstleistern der Branche. Vor diesem Hintergrund bieten die Deutsche Filmakademie Produktion ein breites Spektrum an Leistungen an: von der klassischen Filmproduktion über Marketing und Verleih bis zum Eventmanagement.
Bitte bewerben Sie sich bis zum 01.Juni. 2022 mit aussagekräftigen Bewerbungsunterlagen (Motivationsschreiben, Lebenslauf, Zeugnisse) unter:
holze@dfa-produktion.de

Filmkomponistin

Filmkomponistin 150 150

Hallo,

seit etwa 14 Jahren mache ich Musik für Filme, und seit etwa 5 Jahren auch Sound Design. Ich habe klassische Musik an der Münchner Musikhochschule studiert, und war dann erstmal einige Jahre mit verschiedenen Bands als tourende Musikerin unterwegs.
So bin ich dann etwas später in New York gelandet, wo ich meine eigenen Bands gestartet habe.
Ich schreibe und spiele also unterschiedliche Stile und Genres, und verschiedene Instrumente, die ich – je nach Stil- gerne einsetze und aufnehme. Ich arbeite auch mit tollen Musikern zusammen, je nachdem, was benötigt wird. Ich selbst spiele Klavier, Geige, Gitarre, E-Bass, Ukulele, Synthesizer, Autoharp, Kalimba, Flöten, Perkussionsinstrumente und weitere Instrumente.

Wenn Ihr Musik für Euren Film braucht, dann meldet Euch gerne bei mir. Wir können gerne erstmal sprechen. Ihr könnt gerne auf meiner Webseite https://dorotheatachler.com meine bisherige Arbeit ansehen und anhören, wobei einige der Zeichentrickfilme, für die ich Sound Design gemacht habe, momentan nicht upgedated sind- ich kann Euch für diese bei Interesse aber einen Link schicken.

Ich freue mich über Eure Nachrichten,

Doro

INTERN – DIRECTOR’S Department

INTERN – DIRECTOR’S Department 150 150 hamburg

WE‘RE HIRING.
INTERN
DIRECTOR’S Department in DÜSSELDORF
-Passionate about film & photography
-Hungry to find out WHO directed the film or EVEN BETTER … you already know it
-Being the wing (wo)man for our director & talent scouts
-Experience with Indesign & Keynote beneficial
-German and English skills are a given
-Can-do attitude and energy to go the extra mile
-Happy to work in an owner driven environment
-You love the Rheinland Vibe

Join the family!

Send your CV to jobs@ep-films.com

Mehrere Schauspielerrollen – „The Leftists“

Mehrere Schauspielerrollen – „The Leftists“ 150 150 timothygeorgekelly

Wir drehen eine Low-Budget-Virenkomödie über den Machtkampf zwischen linken Aktivisten. Es gibt Bezahlung, aber sie ist niedrig. Es ist ein One-Day-Shooting. Letztes Wochenende im Mai.

Die Arbeit des Regisseurs können Sie hier sehen: www.timothygeorgekelly.com/

Charaktere, die noch gesucht werden:

Anarchistin, weiblich. Kann bequem einen Ziegelstein halten und schreien: „Keine Grenzen! Keine Nationen!“

Hippie, männlich oder weiblich, Alter nicht wichtig. Stereotyp mit Dreadlocks, Gras, etc. Hat einen Spruch für die Kamera: „Alles legalisieren“.

Neuer ukrainischer Flüchtling. Frau. Mittleres Alter. Hört eine anarchistische Sicht auf Deutschland und antwortet, dass sie Deutschland in Ordnung findet.

Intellektueller, männlich, 30-45, manchmal depressiv, zitiert immer Hegel. Wahrscheinlich hat er eine dunkel umrandete Brille. Er wird von Arbeiter*innen gejagt, nachdem er sagt, dass „alles automatisiert werden solle“ und liegt später im Bett und gibt dem Kapitalismus die Schuld an seiner Depression.

TERF. Weiße Frau mittleren Alters, tippt ernsthaft in Social-Media-Gruppen. Sie wird von einer Sexarbeiterin von ihrem Computer verscheucht.

Sexarbeiterin, weiblich, trägt hochhackige Schuhe und jagt die TERF von der Bühne. Damit hat sie die ikonischste Rolle. Sollte humoristisch schauspielern können.

Trans Frau. Im Gegensatz zu den anderen Rollen entscheidet sie sich dazu, die TERF zu ignorieren. Hat komödiantisches Talent und einen ausdrucksstarken Blick.

Demonstrant*in. Mann oder Frau. Person of Color/mit Migrationsgeschichte. Soll nett lächeln und mit einem Feuerlöscher umgehen. Muss für zwei Drehtage verfügbar sein.

BLM-Aktivistin. Jüngere Frau unter 35 mit Hidschab.

Ostdeutscher Kommunist. Älterer Mann. Weißes Haar. Ost-Akzent wäre toll. Braucht komödiantisches Talent. Weint (Tränen können vorgetäuscht werden) vor einer Marx-Statue.

Rentnerin, weiblich. Graues Haar. Schreit nach höheren Renten.

Kind / Jugendliche*r. Zwischen 9-13 Jahre. Muss nicht jugendlich aussehen. Hat eine Zeile über die Zukunft unseres Klimas. Sollte sich damit wohlfühlen zu schreien.

Eine Mutter mit Baby. –

Eine Journalistin, weiblich. 25-40. Sollte ein wenig lustig/humoristisch schauspielern können.

FILM PRODUCTION INTERN

FILM PRODUCTION INTERN 150 150 staff

By: Coproduction Office
Business sector: Film Industry
Location: Berlin
Paid Internship: Yes, 850€ per month
Duration: 6 months (full time), with possible further employment
Start date: According to availability

 

We are looking for a future colleague starting as a film production intern to complete our team of twenty people, with the possibility for the internship to later develop into a position as a project coordinator and/or junior producer at Coproduction Office.

You are globally minded, have organizational skills, have an interest in art-house cinema, and have an excellent command of both French and German languages. You will work in a dynamic and international environment and will be performing financial and coordination tasks together with our producer Marina Perales (Paris), our CFO Riccardo Molteni (Paris) and our founder Philippe Bober (Berlin and Paris). Our current projects and productions are the upcoming films by Jessica Hausner, Susanne Heinrich, Ruben Östlund and Ulrich Seidl. These films are at different stages of realisation, from the early development stage, to financing, production, post-production, festival premiere or distribution via our sales branch. You will thus be able to assist our producers and our CFO over the entire creation process of a film. You will also get an insight into the film financing of these films in the countries where the company is active, France, Germany, UK and Denmark, which will provide you with good foundational knowledge of the process of financing and producing art-house cinema in Europe.

COMPANY PROFILE

Based in Paris and Berlin, Coproduction Office is an international distributor and producer of bold, award-winning films. Coproduction Office’s CEO and founder Philippe Bober has produced thirty-two films to date, working with prominent ground-breaking directors* from early on in their careers. The majority of these films were selected for the main competitions in Cannes, Venice and Berlin, where they have received many major prizes, most notably the Venice Golden Lion in 2014 for Roy Andersson’s A PIGEON SAT ON A BRANCH REFLECTING ON EXISTENCE, and the Palme d’Or in 2017 for THE SQUARE by Ruben Östlund.

Coproduction Office’s international sales division distributes a catalogue composed of films produced by Philippe Bober as well as acquired titles and restored classics, including Roberto Rossellini’s key films. The catalogue is unique for its artistic strength, with films that have an individual and distinctive cinematic language, and often daring content.

The number of staff has tripled in the past four years and Coproduction Office continues to grow as it diversifies its activities (which include a cinema and gastronomy project in Berlin, and increasing its restoration of heritage works). At the forefront of arthouse cinema in Europe, Coproduction Office is an international, dynamic, and motivational workplace which offers its employees support, responsibility, and career progression. At Coproduction Office you will have the opportunity to work closely with films by some of Europe’s most exciting and accomplished directors.

*Lars von Trier, Roy Andersson, Ulrich Seidl, Jessica Hausner, Lou Ye, Kornél Mundruczó, Cristi Puiu, Michelangelo Frammartino, Carlos Reygadas, Ruben Östlund.

JOB OUTLINE

You will assist our producers and our CFO over the entire creation process of a film (from the earliest development stage, to financing, production, post-production, festival premiere and the distribution via our sales branch) on our current projects and productions by Ruben Östlund, Ulrich Seidl, Jessica Hausner, and Susanne Heinrich.

YOUR ROLE WILL INCLUDE:
• Researching for prospective finance, casting, coproducers…
• Collaborating in the creation of both content and visual presentations for funding applications.
• Coordinating funding applications and following up with funds, financers, projects, banks and clients as well as performing other financial and coordination tasks.
• Assisting producers with research and coordination tasks during the different phases of the production process, script development, locations, casting…
• Monitoring and keeping an overview of film cashflow and budgets together with our CFO and our executive producers, and preparing cost reports.
• Participating in test screenings of our upcoming films, and contributing to the initial marketing plans

YOU ARE:
• A native or fully fluent French and German-speaker with an excellent command of both languages
• Capable of interacting with professionals across different sectors: film industry, public sector, finance and accounting
• Able to demonstrate previous experience in the film industry
• Precise, accountable and motivated, with attention to detail and meeting deadlines
• Flexible, problem solver with a proactive skill set
• Proficient with Excel, able to manage budgets, you have a “head for numbers” and have an interest in finance/accounting (any legal training is a plus)
• Computer savvy and proficient in cloud-based applications and virtual workspaces

YOU WILL:
• Have the possibility of employment at the end of the internship and the opportunity to grow within the company (the company’s current managers started as interns).
• Gain an insight into different aspects of the company (management, production and sales).
• Work in an international and multi-lingual environment, in a friendly and motivational atmosphere with engaged colleagues who bring commitment and camaraderie to their work.
• Obtain valuable experience from working with producers as well as with our founder Philippe Bober on the production of unique films.
• Experience up close how some of Europe’s most original and accomplished directors approach their work.
• Gain an insight into the financing of these films in the countries where the company is active, France, Germany, UK and Denmark, which will provide you with good foundational knowledge of the process of financing and producing art-house cinema in Europe.

 

We look forward to receiving your full application with a cover letter in English at staff@coproductionoffice.eu (NB Applications without cover letter will not be considered). Please also indicate where you saw this post.

SALES AND SERVICING INTERN

SALES AND SERVICING INTERN 150 150 staff

By: Coproduction Office
Business sector: Film Industry
Field of expertise: Servicing, Post-production and Sales
Location: Berlin (with the possibility to spend 2 or 3 months in Paris)
Paid Internship: Yes, 850€ per month
Duration: 6 months (full time), with possible further employment
Start date: May 2022

We are looking for a globally minded colleague, who has organisational skills, is result-oriented and has an interest in art-house cinema, to complete our team of twenty people, working in a dynamic and international environment. You will assist our Servicing and Post-Production Supervisor Noémie Phillipson with the deliveries of our films to clients, the inventory and analysis of material from our existing catalogue, and with the handling of new incoming materials, may they be new productions or film restorations. You will assist our COO Sophie Cabon with the development of Coproduction Office catalogue’s online presence, the creation of marketing assets (interviews, behind the scene etc.) and the delivery of our films to VOD platforms.

COMPANY PROFILE

Based in Paris and Berlin, Coproduction Office is an international distributor and producer of bold, award-winning films. Coproduction Office’s CEO and founder Philippe Bober has produced thirty-two films to date, working with prominent ground-breaking directors* from early on in their careers. The majority of these films were selected for the main competitions in Cannes, Venice and Berlin, where they have received many major prizes, most notably the Venice Golden Lion in 2014 for Roy Andersson’s A PIGEON SAT ON A BRANCH REFLECTING ON EXISTENCE, and the Palme d’Or in 2017 for THE SQUARE by Ruben Östlund.

Coproduction Office’s international sales division distributes a catalogue composed of films produced by Philippe Bober as well as acquired titles and restored classics, including Roberto Rossellini’s key films. The catalogue is unique for its artistic strength, with films that have an individual and distinctive cinematic language, and often daring content.

The number of staff has tripled in the past four years and Coproduction Office continues to grow as it diversifies its activities (which include a cinema and gastronomy project in Berlin, and increasing its restoration of heritage works). At the forefront of arthouse cinema in Europe, Coproduction Office is an international, dynamic, and motivational workplace which offers its employees support, responsibility, and career progression. At Coproduction Office you will have the opportunity to work closely with films by some of Europe’s most exciting and accomplished directors.

*Lars von Trier, Roy Andersson, Ulrich Seidl, Jessica Hausner, Lou Ye, Kornél Mundruczó, Cristi Puiu, Michelangelo Frammartino, Carlos Reygadas, Ruben Östlund.

JOB OUTLINE

The main aspects of the job are

a) client facing in following the delivery of the film materials:• Be a bridge between the sales and servicing team
• Discuss material needs with clients: distributors, festivals, press
• Negotiate material fees with distributors and labs
• Guaranty safe delivery of materials to distributors and festivals.

b) improving the quality of the existing materials of our catalogue:
• Analyse the inventory of our catalogue materials,
• Assist in the search for materials, budgeting and general post-production for film restorations.

c) promoting our catalogue:
• Assist the marketing team in the creation of lateral materials: trailers, interviews, bonuses.
• Increase the online presence of our catalogue titles online by approaching platforms, negotiating fees and uploading the data in collaboration with the sales team

d) within the post-production team and in particular for TRIANGLE OF SADNESS by Ruben Östlund:
• Organise test screenings
• Receive and control the materials delivered by producers

 

YOU ARE

A native or fully fluent in English and German. A third language (French, or Swedish is a plus)
Comfortable negotiating fees with suppliers and clients
A Cinephile with a knowledge of Arthouse cinema
Have knowledge of broadcast and distribution technical terms
Able to deal with stress and prioritisation with an affinity for putting in place procedures (+ mettre en place et suivre procédure)
Proficient with Excel, Word and server software.
Computer savvy and proficient in virtual workspaces
Able to demonstrate previous experience in the film industry
A perfectionist with attention to detail, and able to meet deadlines
Flexible with a proactive skill set.
YOU WILL

Gain valuable experience about the film industry while closely following the post-production of TRIANGLE OF SADNESS by Ruben Östlund and our ongoing restorations
Gain an oversight on different aspects of the company including sales and marketing as we are small and flexible company
Be trusted and be given responsibilities within a close team
Work in a multilingual environment with a friendly and motivational atmosphere and engaged and international colleagues who bring commitment and camaraderie to their work

We look forward to receiving your full application with a cover letter in English at staff@coproductionoffice.eu (NB Applications without cover letter will not be considered). Please also indicate where you saw this post.