filmArche

Die erste selbstorganisierte Filmschule Europas

Mehrere Schauspielerrollen – „The Leftists“

Mehrere Schauspielerrollen – „The Leftists“ 150 150 timothygeorgekelly

Wir drehen eine Low-Budget-Virenkomödie über den Machtkampf zwischen linken Aktivisten. Es gibt Bezahlung, aber sie ist niedrig. Es ist ein One-Day-Shooting. Letztes Wochenende im Mai.

Die Arbeit des Regisseurs können Sie hier sehen: www.timothygeorgekelly.com/

Charaktere, die noch gesucht werden:

Anarchistin, weiblich. Kann bequem einen Ziegelstein halten und schreien: „Keine Grenzen! Keine Nationen!“

Hippie, männlich oder weiblich, Alter nicht wichtig. Stereotyp mit Dreadlocks, Gras, etc. Hat einen Spruch für die Kamera: „Alles legalisieren“.

Neuer ukrainischer Flüchtling. Frau. Mittleres Alter. Hört eine anarchistische Sicht auf Deutschland und antwortet, dass sie Deutschland in Ordnung findet.

Intellektueller, männlich, 30-45, manchmal depressiv, zitiert immer Hegel. Wahrscheinlich hat er eine dunkel umrandete Brille. Er wird von Arbeiter*innen gejagt, nachdem er sagt, dass „alles automatisiert werden solle“ und liegt später im Bett und gibt dem Kapitalismus die Schuld an seiner Depression.

TERF. Weiße Frau mittleren Alters, tippt ernsthaft in Social-Media-Gruppen. Sie wird von einer Sexarbeiterin von ihrem Computer verscheucht.

Sexarbeiterin, weiblich, trägt hochhackige Schuhe und jagt die TERF von der Bühne. Damit hat sie die ikonischste Rolle. Sollte humoristisch schauspielern können.

Trans Frau. Im Gegensatz zu den anderen Rollen entscheidet sie sich dazu, die TERF zu ignorieren. Hat komödiantisches Talent und einen ausdrucksstarken Blick.

Demonstrant*in. Mann oder Frau. Person of Color/mit Migrationsgeschichte. Soll nett lächeln und mit einem Feuerlöscher umgehen. Muss für zwei Drehtage verfügbar sein.

BLM-Aktivistin. Jüngere Frau unter 35 mit Hidschab.

Ostdeutscher Kommunist. Älterer Mann. Weißes Haar. Ost-Akzent wäre toll. Braucht komödiantisches Talent. Weint (Tränen können vorgetäuscht werden) vor einer Marx-Statue.

Rentnerin, weiblich. Graues Haar. Schreit nach höheren Renten.

Kind / Jugendliche*r. Zwischen 9-13 Jahre. Muss nicht jugendlich aussehen. Hat eine Zeile über die Zukunft unseres Klimas. Sollte sich damit wohlfühlen zu schreien.

Eine Mutter mit Baby. –

Eine Journalistin, weiblich. 25-40. Sollte ein wenig lustig/humoristisch schauspielern können.

FILM PRODUCTION INTERN

FILM PRODUCTION INTERN 150 150 staff

By: Coproduction Office
Business sector: Film Industry
Location: Berlin
Paid Internship: Yes, 850€ per month
Duration: 6 months (full time), with possible further employment
Start date: According to availability

 

We are looking for a future colleague starting as a film production intern to complete our team of twenty people, with the possibility for the internship to later develop into a position as a project coordinator and/or junior producer at Coproduction Office.

You are globally minded, have organizational skills, have an interest in art-house cinema, and have an excellent command of both French and German languages. You will work in a dynamic and international environment and will be performing financial and coordination tasks together with our producer Marina Perales (Paris), our CFO Riccardo Molteni (Paris) and our founder Philippe Bober (Berlin and Paris). Our current projects and productions are the upcoming films by Jessica Hausner, Susanne Heinrich, Ruben Östlund and Ulrich Seidl. These films are at different stages of realisation, from the early development stage, to financing, production, post-production, festival premiere or distribution via our sales branch. You will thus be able to assist our producers and our CFO over the entire creation process of a film. You will also get an insight into the film financing of these films in the countries where the company is active, France, Germany, UK and Denmark, which will provide you with good foundational knowledge of the process of financing and producing art-house cinema in Europe.

COMPANY PROFILE

Based in Paris and Berlin, Coproduction Office is an international distributor and producer of bold, award-winning films. Coproduction Office’s CEO and founder Philippe Bober has produced thirty-two films to date, working with prominent ground-breaking directors* from early on in their careers. The majority of these films were selected for the main competitions in Cannes, Venice and Berlin, where they have received many major prizes, most notably the Venice Golden Lion in 2014 for Roy Andersson’s A PIGEON SAT ON A BRANCH REFLECTING ON EXISTENCE, and the Palme d’Or in 2017 for THE SQUARE by Ruben Östlund.

Coproduction Office’s international sales division distributes a catalogue composed of films produced by Philippe Bober as well as acquired titles and restored classics, including Roberto Rossellini’s key films. The catalogue is unique for its artistic strength, with films that have an individual and distinctive cinematic language, and often daring content.

The number of staff has tripled in the past four years and Coproduction Office continues to grow as it diversifies its activities (which include a cinema and gastronomy project in Berlin, and increasing its restoration of heritage works). At the forefront of arthouse cinema in Europe, Coproduction Office is an international, dynamic, and motivational workplace which offers its employees support, responsibility, and career progression. At Coproduction Office you will have the opportunity to work closely with films by some of Europe’s most exciting and accomplished directors.

*Lars von Trier, Roy Andersson, Ulrich Seidl, Jessica Hausner, Lou Ye, Kornél Mundruczó, Cristi Puiu, Michelangelo Frammartino, Carlos Reygadas, Ruben Östlund.

JOB OUTLINE

You will assist our producers and our CFO over the entire creation process of a film (from the earliest development stage, to financing, production, post-production, festival premiere and the distribution via our sales branch) on our current projects and productions by Ruben Östlund, Ulrich Seidl, Jessica Hausner, and Susanne Heinrich.

YOUR ROLE WILL INCLUDE:
• Researching for prospective finance, casting, coproducers…
• Collaborating in the creation of both content and visual presentations for funding applications.
• Coordinating funding applications and following up with funds, financers, projects, banks and clients as well as performing other financial and coordination tasks.
• Assisting producers with research and coordination tasks during the different phases of the production process, script development, locations, casting…
• Monitoring and keeping an overview of film cashflow and budgets together with our CFO and our executive producers, and preparing cost reports.
• Participating in test screenings of our upcoming films, and contributing to the initial marketing plans

YOU ARE:
• A native or fully fluent French and German-speaker with an excellent command of both languages
• Capable of interacting with professionals across different sectors: film industry, public sector, finance and accounting
• Able to demonstrate previous experience in the film industry
• Precise, accountable and motivated, with attention to detail and meeting deadlines
• Flexible, problem solver with a proactive skill set
• Proficient with Excel, able to manage budgets, you have a “head for numbers” and have an interest in finance/accounting (any legal training is a plus)
• Computer savvy and proficient in cloud-based applications and virtual workspaces

YOU WILL:
• Have the possibility of employment at the end of the internship and the opportunity to grow within the company (the company’s current managers started as interns).
• Gain an insight into different aspects of the company (management, production and sales).
• Work in an international and multi-lingual environment, in a friendly and motivational atmosphere with engaged colleagues who bring commitment and camaraderie to their work.
• Obtain valuable experience from working with producers as well as with our founder Philippe Bober on the production of unique films.
• Experience up close how some of Europe’s most original and accomplished directors approach their work.
• Gain an insight into the financing of these films in the countries where the company is active, France, Germany, UK and Denmark, which will provide you with good foundational knowledge of the process of financing and producing art-house cinema in Europe.

 

We look forward to receiving your full application with a cover letter in English at staff@coproductionoffice.eu (NB Applications without cover letter will not be considered). Please also indicate where you saw this post.

SALES AND SERVICING INTERN

SALES AND SERVICING INTERN 150 150 staff

By: Coproduction Office
Business sector: Film Industry
Field of expertise: Servicing, Post-production and Sales
Location: Berlin (with the possibility to spend 2 or 3 months in Paris)
Paid Internship: Yes, 850€ per month
Duration: 6 months (full time), with possible further employment
Start date: May 2022

We are looking for a globally minded colleague, who has organisational skills, is result-oriented and has an interest in art-house cinema, to complete our team of twenty people, working in a dynamic and international environment. You will assist our Servicing and Post-Production Supervisor Noémie Phillipson with the deliveries of our films to clients, the inventory and analysis of material from our existing catalogue, and with the handling of new incoming materials, may they be new productions or film restorations. You will assist our COO Sophie Cabon with the development of Coproduction Office catalogue’s online presence, the creation of marketing assets (interviews, behind the scene etc.) and the delivery of our films to VOD platforms.

COMPANY PROFILE

Based in Paris and Berlin, Coproduction Office is an international distributor and producer of bold, award-winning films. Coproduction Office’s CEO and founder Philippe Bober has produced thirty-two films to date, working with prominent ground-breaking directors* from early on in their careers. The majority of these films were selected for the main competitions in Cannes, Venice and Berlin, where they have received many major prizes, most notably the Venice Golden Lion in 2014 for Roy Andersson’s A PIGEON SAT ON A BRANCH REFLECTING ON EXISTENCE, and the Palme d’Or in 2017 for THE SQUARE by Ruben Östlund.

Coproduction Office’s international sales division distributes a catalogue composed of films produced by Philippe Bober as well as acquired titles and restored classics, including Roberto Rossellini’s key films. The catalogue is unique for its artistic strength, with films that have an individual and distinctive cinematic language, and often daring content.

The number of staff has tripled in the past four years and Coproduction Office continues to grow as it diversifies its activities (which include a cinema and gastronomy project in Berlin, and increasing its restoration of heritage works). At the forefront of arthouse cinema in Europe, Coproduction Office is an international, dynamic, and motivational workplace which offers its employees support, responsibility, and career progression. At Coproduction Office you will have the opportunity to work closely with films by some of Europe’s most exciting and accomplished directors.

*Lars von Trier, Roy Andersson, Ulrich Seidl, Jessica Hausner, Lou Ye, Kornél Mundruczó, Cristi Puiu, Michelangelo Frammartino, Carlos Reygadas, Ruben Östlund.

JOB OUTLINE

The main aspects of the job are

a) client facing in following the delivery of the film materials:• Be a bridge between the sales and servicing team
• Discuss material needs with clients: distributors, festivals, press
• Negotiate material fees with distributors and labs
• Guaranty safe delivery of materials to distributors and festivals.

b) improving the quality of the existing materials of our catalogue:
• Analyse the inventory of our catalogue materials,
• Assist in the search for materials, budgeting and general post-production for film restorations.

c) promoting our catalogue:
• Assist the marketing team in the creation of lateral materials: trailers, interviews, bonuses.
• Increase the online presence of our catalogue titles online by approaching platforms, negotiating fees and uploading the data in collaboration with the sales team

d) within the post-production team and in particular for TRIANGLE OF SADNESS by Ruben Östlund:
• Organise test screenings
• Receive and control the materials delivered by producers

 

YOU ARE

A native or fully fluent in English and German. A third language (French, or Swedish is a plus)
Comfortable negotiating fees with suppliers and clients
A Cinephile with a knowledge of Arthouse cinema
Have knowledge of broadcast and distribution technical terms
Able to deal with stress and prioritisation with an affinity for putting in place procedures (+ mettre en place et suivre procédure)
Proficient with Excel, Word and server software.
Computer savvy and proficient in virtual workspaces
Able to demonstrate previous experience in the film industry
A perfectionist with attention to detail, and able to meet deadlines
Flexible with a proactive skill set.
YOU WILL

Gain valuable experience about the film industry while closely following the post-production of TRIANGLE OF SADNESS by Ruben Östlund and our ongoing restorations
Gain an oversight on different aspects of the company including sales and marketing as we are small and flexible company
Be trusted and be given responsibilities within a close team
Work in a multilingual environment with a friendly and motivational atmosphere and engaged and international colleagues who bring commitment and camaraderie to their work

We look forward to receiving your full application with a cover letter in English at staff@coproductionoffice.eu (NB Applications without cover letter will not be considered). Please also indicate where you saw this post.

Kompars*innen gesucht

Kompars*innen gesucht 150 150

Wir sind für unseren historischen Kurzfilm auf der dringenden Suche nach Kompars*innen!

der Dreh findet im schönen Lychen statt und passiert vom 7. bis zum 9. Mai.

Producerin / Produktionsfirma / Produktionsleitung

Producerin / Produktionsfirma / Produktionsleitung 150 150 post3

Hey!

Ich bin eigentlich Drehbuchautorin. Ich habe 2018 mein Studium an der Hamburg Media School abgeschlossen und arbeite seither als Drehbuchautorin. Mein erster Langfilm befindet sich gerade in der Festivalauswertung, ein Tatort, den ich geschrieben habe, läuft im Juni — und eine Serie mit einem Streamer wird in den kommenden Monaten gedreht. Ich hab also ganz gut zu tun — und doch wächst neben all dem vielen Schreiben in mir immer mehr der Wunsch, meine eigenen Stoffe auch selbst zu inszenieren. Für dieses Experiment suche ich nun – recht spontan – Unterstützung im Bereich PRODUKTION.

Vom 17.05. bis 20.05. drehe ich (in der Nähe von Berlin) einen radikalen, feministischen (No Budget-)Kurzfilm, um zu testen, wie sich das Fach Regie so anfühlt, bestenfalls einen guten Film zu drehen und Komplizinnen für künftige (dann auch hoffentlich finanziell reizvollere) Zusammenarbeiten zu finden.

Es geht um Marie, die auf der Autobahn unterwegs ist und ganz dringend pissen muss. Die Toilette der Raststätte ist allerdings defekt — und so begibt sich Marie auf eine immer absurder werdende Odyssee durch das toxisch-maskuline Biotop Autobahnraststätte, die in einer blutigen Rache am Patriarchat endet. Eine Komödie mit Freude am Gewaltexzess.

Recht spontan bin ich gerade auf der Suche nach Unterstützung im Produktionsdepartment — sei es Produktionsleitung, Producerin oder eine junge Produktionsfirma, die Bock hat auf feministische Stoffe, die weder Humor noch Radikalität und klitzekleine Gewalteskalationen scheuen.

Cast, Crew, Location, Finanzierung — die größten Punkte stehen. Ich bräuchte allerdings ab sofort Unterstützung bei Organisation, Durchführung und der weiteren Auswertung des Filmes. Bestenfalls finden sich dabei Komplizinnen für Zusammenarbeiten in der Zukunft, um gute Filme zu drehen und nebenbei das Patriarchat zu stürzen.

CREW CALL FÜR EINEN SPIELFILM

CREW CALL FÜR EINEN SPIELFILM 150 150 geister.produktion

CREW CALL FOR A FEATURE FILM
English version below

KONTAKT: geister.produktion@gmail.com

Hi Leute,
für eine Spielfilmproduktion suchen wir noch Unterstützung für verschiedene Positionen.

– Make Up Artist
– Szenografie-Assistenz
– Produktionsassistenz
– 2. Kameraassistenz
– Oberbeleuchter
– Lichtassistenz

Es handelt sich um einen von LEUCHTSTOFF geförderten Abschlussfilm der Konrad Wolf Universität unter der Regie von Hans Henschel. Produziert wird der Film von Jost Hering Filme. Wir erzählen einen modernen Heimatfilm aus dem Oderbruch, die Geschichte einer Freundschaft.

Geplanter Drehzeitraum ist vom 20.06. bis 28.07. in Brandenburg/Berlin. Du brauchst eine Wohnmöglichkeit in Berlin für die Wochenenden.

Leider können wir die Gage nur als Rückstellung anbieten und suchen daher explizit Studierende, wobei du nicht von einer Filmuni kommen musst. Wenn du schon Erfahrung hast, ist das super! Wir freuen uns aber auch über engagierte Neu- oder Quereinsteiger*innen aus anderen Departments. Wenn du nur für einen Teil des Drehzeitraumes zur Verfügung stehst, melde dich gerne und wir schauen, wie es funktionieren kann.

KONTAKT: geister.produktion@gmail.com

ENGLISH VERSION
Hi guys,
for a feature film production we are still looking for support for different positions.

– Make Up Artist
– Scenography Assistant
– Production Assistant
– 2. camera assistant
– Gaffer
– Lighting Assistant

It is a graduation film from Konrad Wolf University directed by Hans Henschel. The film is produced by Jost Hering Filme. We are telling a modern „Heimatfilm“ from the Oderbruch (near Poland), the story of a friendship.
The planned shooting period is from 20.06. to 28.07. in Brandenburg/Berlin. You will need a play to stay in Berlin for the weekends.

Unfortunately, it is (almost) unpaid since we can only offer the wage as a „Rückstellung“ (meaning waiting for money after the film is published in cinemas). We are therefore explicitly looking for students, although you don’t have to come from a film university. If you already have experience, that’s great! But we are also happy about committed newcomers or career changer from other departments. If you are only available for a part of the shooting period, please contact us and we will see how it can work.

Contact: geister.produktion@gmail.com.

Kostümbildnerin / Kostümbildner

Kostümbildnerin / Kostümbildner 150 150 yaar

Liebe Leute,

mein Name ist Yaar und gemeinsam mit einem engagierten Team drehen wir zwischen dem 07.-09. Mai „Kibitzer“, einen historischen Kurzfilm, der jüdisches Leben zur Zeit des Kaiserreiches thematisiert. Hierfür suchen wir eine Kostümbildnerin oder -bildner , die Lust und Zeit hat mit uns dieses Herzensprojekt zu realisieren.

Die Synopsis:
„Das deutsche Kaiserreich zur Jahrhundertwende. Der junge, jüdische Fischhändler Paul Rosenthal ist verzweifelt. Eine Mieterhöhung gefährdet seine Existenz und die seiner Familie. Seine pfiffige, siebenjährige Tochter Mona hilft ihm dabei an sich selbst zu glauben und eine kreative Lösung zu finden.“

Wir drehen auf einem schönen Landgut in Brandenburg und freuen uns auf Leute, die mit uns gemeinsam in die jüdisch-historische Welt des 20. Jahrhunderts abtauchen möchten. Die Story ist von meiner persönlichen Familiengeschichte inspiriert.

Da es eine Low Budget Produktion ist, sind unsere Mittel begrenzt. Aber über alles kann man reden und für fast alles finden wir eine Lösung! Wenn du Fragen hast, nur her damit!

Ich freue mich auf deine Nachricht.

Hoffentlich bis bald und liebe Grüße,
Yaar – Regisseur und Autor

+491732975885

yaar@odyssey8.com

Statist*innen für feministischen Kurzfilm gesucht

Statist*innen für feministischen Kurzfilm gesucht 150 150 hannah.mdannenberg

Hello,

Attention film enthusiasts!

For our short film „Ladies Night“ we are still looking for extras for a club scene.
The shooting days for this are 10.05 and 11.05, of which it is also enough if you only have time on one of the two.
„Ladies Night“ is about a female DJ who has to fight her way through the male-dominated electronic music scene. The film tells the story of Rosa, a young woman trying to find her way, getting caught up in existential questions of survival: How can she achieve her dreams with integrity; What strategies are possible to survive in a highly sexist environment?
Since we are a low-budget production, we unfortunately cannot offer any payment, however we can offer insight into a set and, of course, provision of food and drinks.

Hallo,

Filminteressierte aufgepasst!

Für unseren Kurzfilm “Ladies Night” suchen wir noch Statist*innen für eine Club-Szene.
Die Drehtage dafür sind der 10.05 und 11.05, von welchen es auch reicht, wenn ihr nur an einem der beiden Zeit habt.
“Ladies Night“ handelt über eine weibliche DJ, die sich in der männerdominierten, elektronischen Musikszene durchkämpfen muss. Der Film erzählt die Geschichte von Rosa, einer jungen Frau, die versucht, ihren Weg zu finden, und sich dabei in existenzielle Fragen des Überlebens verstrickt: Wie kann sie ihre Träume mit Integrität verwirklichen; Welche Strategien sind möglich, um in einem stark sexistischen Umfeld zu überleben?
Da wir eine Low-Budget Produktion sind, können wir leider keine Vergütung anbieten, dafür aber Einsicht in ein Set und natürlich Versorgung.

SUCHE Schauspieler*innen (w./m./d.)

SUCHE Schauspieler*innen (w./m./d.) 150 150 annykrause

Ich bin auf der Suche nach Schauspieler*innen die Lust haben am 13.05. mit mir in Berlin zu drehen. Ich bin für die zweite Runde an der Filmakademie eingeladen und muss dort innerhalb von 72h einen Film drehen. Das Thema bekomme ich am 12.05., wobei ich mir vorher ein Team aufstelle, einen Drehort besorge und einige Grundideen habe, die dann ggf. spontan angepasst werden können. Das ganze wird auf professioneller Technik gedreht, sodass es showreel tauglich ist.

Meld dich gerne falls du Lust auf ein kurzes spontanes Projekt oder weitere Fragen hast. Über showreels freue ich mich sehr. Auch ich zeige dir dann gerne vergangene Arbeiten von mir.

Danke fürs Lesen und ich würde mich sehr freuen von Dir zu hören.

Kameramenschen für Mittellangen no budget guerilla film

Kameramenschen für Mittellangen no budget guerilla film 150 150 mail_issa

mein Kurzfilm Mandarine (Drehbuch) lief auf dem17 Filmfest Schleswig-Holstein http://www.infomedia-sh.org/_media/aw17_programmheft.pdf für mein Mittellangen film brauchen wir noch einen Kameramenschen.

Kurzinhalt
Hassan und seine beiden jüngeren Brüder Khidir und Hamudi leben mit ihrem Duldungsstatus in einem heruntergekommenen Plattenbauviertel von Berlin. Khidir wollte Boxer werden, doch er hatte keine Disziplin, Hamudi ist ein introvertierter, der gerade sein Abitur macht und Altenpfleger werden will. Hassan wird fürs Theater entdeckt und bekommt die Hauptrolle des Woyzecks angeboten. Die Brüder kämpfen mit dem erwachsen werden, der Liebe und der Loyalität.

Wenn ihr bock auf ein geiles Projekt habt dann meldet euch.

Viele Grüße Hassan